När man verkligen inte fattar poängen

För några veckor sedan satt jag på bussen på väg till jobbet och läste (antagligen Metro).

 

Det var en lång artikel om en svensk skamfläck, nämligen fruktimport.

Och mycket skrevs det om våld mot kvinnor i allmänhet men i synnerhet mot invandrarkvinnor.

Jag kunde inte ALLS förstå sammanhanget i artikel och frukten som sådan tills jag insåg att det faktiskt handlade om fruimport.

 

 

 

 

 

 

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Jag
    Mar 23, 2013 @ 16:43:36

    Så där läser jag hela tiden sen hjärnan sa upp sig. Det blir mer dynamik i nyheterna då.

    Svara

  2. Jaana
    Sep 28, 2013 @ 17:13:56

    saknar dina underbart underfundiga texter här….orden kommer väl så småningom hoppas jag
    Kram och Love Allways

    Svara

Lämna en kommentar